mandag 1. juli 2013

Dronning Sera


Jeg syns egentlig det nesten er pinlig å si det, men jeg har aldri scrappet en LO av vår søte lille Bichon Havanais Sera. 
Jeg har så mange fine bilder av henne, og jeg kan love at det blir mange flere layouter i fremtiden! 
Fra Prima er det både blomster, ramme, wood icons, brads, glidlås og lyspære. Fra Tim Holtz er det Grungeboard hinges, hjerte, pil og krone, de siste to malt med Distress Paint silver, klokke, tag, og nøkkel. De små hvite blomstene har jeg laget av fimoleire, det samme med den lille rammen under bildet. Dusty Attic piggtråd chipboard.
 Hovedpapiret er FabScraps, de andre er Prima, My Minds Eye, Kaisercraft og Basic Grey.


I'm almost embarrassed to say it, but I've never made a layout with our sweet little dog Sera. I have so many beautiful pictures of her, so there will be a lot to come.
From Prima there is flowers, frame, wood icons, brads, zipper and light bulb. From Tim Holtz I used clock face, tag, key and grungeboard hinges, heart, arrow, and crown, the last two painted with Distress Paint silver. I made the little white flowers and frame with fimo clay. Barbed wire chipboard from Dusty Attic. Papers are FabScraps, Prima, My Minds Eye, Kaisercraft and Basic Grey.









Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia 

onsdag 26. juni 2013

Prins Oskar

Jeg ble spurt om jeg ville lage et dåpskort til barnebarnet til søte Kristel, og smigret og glad svarte jeg selvsagt ja. Stikkordene jeg fikk var blått, brunt og beige, pappans interesse for alt med hjul og motor og mammans scrapinteresse i vintage stil. Jeg fant ut at Pion Design og Papirdesign papirer sammen ble perfekt og koste meg glugg ihjel med charms og pynt.

My friend Kristel asked me to make a card for her grandchild's christening and I jumped at the idea. With the clues cars/motor, blue, brown beige and vintage I used the wonderful papers from Pion Design and Papirdesign.


Hjertet på for- og baksiden er fra Panduro og de fikk jeg av Kristel, så da føltes det så fint å få med de på kortet.
Blomster fra Prima og WOC, blonde og seam binding fra Ribbon Girl, charm fra kuttut, hjerter inni fra Kort & Godt, tekststempel fra Stempelglede og rammestempel fra Kaisercraft (tror jeg..).

The hearts were a gift from Kristel to me and it felt so good to incorporate her hearts on this card. Flowers from Prima and WOC, lace and seam binding from Ribbon Girl, charm from kuttut, hearts inside from Kort&Godt, text stamp from Stempelglede and the frame stamp from Kaisercraft (I think..).




I'm entering this card in the following challenges:
Ooh La La Challenge blog - Welcome little one
Stampin' for the weekend - Anything goes
Totally PaperCrafts - Flowers and bows
Crafty Ribbons Challenge - Flowers Galore


Takk for at du stakk innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia


torsdag 16. mai 2013

LO; Once upon a time...

Jeg har hatt dette litt uvanlige bildet liggende i snart 4 år, og endelig fikk jeg laget noe fint med det. 
Dette er nemlig begynnelsen på mitt livs kjærlighetshistorie, for bildet er av min mann og hans gravemaskin - første gang vi møttes. 
Jeg hadde ringt en graver da jeg skulle bygge altan på hytta og jeg endte opp med altan, ektemann og uendelig mye lykke! <3


Jeg har brukt papirer fra My Minds Eye, blader og blomster fra Prima og WOC. Fuglene, benken, lyspæren, filttreet, sommerfuglen og bokstavene er også fra Prima.


This picture is the start of the love story of my life. It's a picture of my husband the very first time I met him, 4 years ago. I needed som digging to be done at my summer house, when I wanted to build a patio and I ended up with a patio, a husband and a lot of happiness! <3

I used papers from My Minds Eye, leaves and flowers from Prima and WOC. The rest of the embellishments are from Prima.

Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

tirsdag 14. mai 2013

LO; Only you

Mer Poppydesign og kjærlighet! 
Jeg blir veldig inspirert av fine papirer og denne gangen var ikke noe unntak. Disse pairene fra Poppydesign traff meg rett i mitt kreative senter og jeg koste meg skikkelig med denne layouten.


Jeg har brukt Poppydesign emballasje og papirer og Bazzill kartong, mistet med Art Anthology "Warm" mist og kladded litt med Art Anthology Gelate i "Big Dip O'Ruby". 
Jeg stemplet den fine Poppydesign rammen på ett Poppydesign papir og klippet ut. 
Bokstavene er Making Memories og Jillibean Soup, den siste fargelagt med Art Anthology Gelate "Black Leather Jacket". 
Jeg digger glitteret i Art Anthology gelatene! 



More Poppydesign and love!
I used papers and packaging from Poppydesign and Bazzill cardstock. I misted the background with Art Anthology "warm" mist and painted with Art Anthology Gelate in "Big Dip O'Ruby". I stamped the cool Poppydesign frame on a piece of Poppypaper and tucked it underneath. The letters are from Making Memories and Jillibean Soup, the last one colored in Art Anthology "Black Leather Jacket" 
I love the glitter in the Art Anthology gelates!

I'm entering this LO in the following challenges:
Cupcake Craft Challenges - Lots of Layers
Kort o mania - Alt er lov/Anything goes
One Stop Craft Challenge - add some glitter


Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

Poppylove og traktorliv

Jeg er veldig betatt av de fine papirene som Vibeke Spigseth/Poppydesign lager, og her har jeg fått laget ett skikkelig guttekort med noen av de kuleste arkene. 

Jeg brukte ett stempel fra Vilda Stamps av en heftig traktor og fargela den litt med blyant.
Alle papirene er Poppydesign, og du får kjøpt de på Panduro, og det passet perfekt med det grove hjulsporarket til dette stempelet. 
Vimplene har jeg skåret ut på Cameo'en og klypen er fra Prima.



This card is made entirely with papers from the talented Vibeke Spigseth/Poppydesign, and you can get them at Panduro! 
I used a Vilda Stamp, cut the banner out with my Cameo and added a clothes pin from Prima. I stamped the image on watercolor paper and the added some extra shadows with a pencil.

I'm entering this card in the following challenges:
Addicted to Stamps and More! - Addicted to CAS
Papertake Weekly - Anything goes
Charisma Cardz Challenges - Black/White + one other color
Cupcake Craft Challenges - Lots of layers
My time to Craft Challenges - Show us the inside


Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

mandag 13. mai 2013

Linus 1 år!

Vår lille nevø Linus fylte nylig ett år og i den forbindelse lagde jeg dette kortet, og jeg syns det ble så utrolig lett og fint. Jeg får følelsen av at lastebilen har lasteplanet fullt av stjerner som skal leveres på skyene... :) 

Jeg brukte papirer fra Maja deign og Bazzill. Stjernene og skrivefeltet er dies fra Spellbinders, hjertet laget med Cameoen, bokstavene My Minds Eye og Thickers, 1-tallene en Sizzix die, skyene en die jeg ikke husker navnet på, april en lasercut fra Dusty Attic og lastebilen en lasercut fra FX design. 



Our little nephew turned 1 the other day, and I made this cute card for him. 
I really love the feel of  this card, it so light and fun, and it looks like the truck is unloading the stars on the skies. :)
The papers are Maja Design and Bazzill, the stars and the writing area are dies from Spellbinders, the clouds from a die I just can't remember the name of, the heart was made with my Cameo, the letters from My Mind Eye and Thickers, the number is made with a Sizzix die and both the month of April and the truck are lasercut dies.

Takk for at du tittet innom/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

søndag 12. mai 2013

Fine Meya #2!

Jeg var akkurat ferdig med mitt kort til lille Meya da min svigerinne spurte om jeg ville lage et kort fra dem også, og jeg sa selvsagt ja! 
Det er få ting som er morsommere enn å lage kort for andre, og hennes eneste ønsker var fargene rosa og brunt. 

Jeg har hatt noen "trekkspillkort" fra Bazill liggende en stund, og fant ut at dette var den perfekte tid for det. Jeg ville bruke Papirdesign sitt herlige klippark "Lykkeliten" i rosa, og jeg hadde problemer med å velge hvilken jeg skulle bruke, så da var dette kortet perfekt.


Jeg brukte vimpel- og swirldies fra Magnolia, dies fra Spellbinders, sommerfugl- og kantpunch fra Martha Stewart, der kommer også de små hjertene fra. Bokstavene er en Sizzix-die. Blomst og bling fra Prima, og osteklut og bånd fra Bikuben.






The second card for little Meya, that I made for my sister-in-law, is an accordion card from Bazzill. I used papers from Basic Grey, Pion and a cut-out paper from Papirdesign. Punches from Martha Stewart and dies from Magnolia, Spellbinders and Sizzix. Bling and flower from Prima and cheese cloth and ribbons from Bikuben.

Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

Fine Meya #1!

Min svigerinnes svoger fikk nylig ett lite vakkert pikebarn som skal få det nydelige navnet Meya. Jeg gledet meg stort over nyheten, da dette er to utrolig fine mennesker som fra før har en fortryllende god jente som heter Molly. <3
De har nå blitt en fin familie på fire, og kort og gaver ble innkjøpt og levert! 

Motivet på kortet, som er ett digistamp fra Mo Manning som heter Michael,  hadde jeg fargelagt tidligere med Copics, og jeg syns det passet så godt. 


Blomstene er fra Kort&Godt, hjertet fra Panduro, kantpunch fra Martha Stewart, papir fra Pion, Prima og Bazill og metallskiltet fra Tim Holtz. Jeg skrev en lapp med teksten og fylte hele med Glossy Accent. Sommerfuglen fra egne gjemmer.


This card was made for ... wait for it .. my sister-in-law's brother-in-law's daughter. :)
Little Meya got a card with a Mo Manning digistamp colored with Copics, flowers from Kort&Godt, punch from Martha Stewart, papers from Pion, Prima and Bazill and a metal plaque from Tim Holtz. I wrote the text on a piece of paper and filled it with Glossy accent. The heart is from Panduro and the doily and butterfly from private stash.

Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

torsdag 25. april 2013

Romantikk i ramme

Ideen til denne utrolig vakre rammen fikk jeg av søteste Yasmin, og jeg liftet som vanlig og koste meg skikkelig!
Papiret minner om fløyelstapet  med kraft bakgunn og all den deilige pynten er fra Prima, Tattered Angels, Kort&Godt, WOC, Making Memories og diverse Bikuben.  



I got the idea for this beautiful frame from the sweet Yasmin and I scraplifted it and enjoyed myself immensely! 
The paper reminds me of velvet wall paper with craft background and all the gorgous embellishments are from Prima, Tattered Angels, Kort&Godt, WOC, Making Memories and Bikuben.





Synes selv resultatet ble slående vakkert og får ikke sett nok på rammen der den står. :)
I really think the result is beautiful and can't stop looking at the frame. :)

I'm entering this project in the following challenges:
Papirdokkene - Alt er lov


Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

onsdag 24. april 2013

LO; Promise me just one thing...

Jeg har lenge hatt lyst til å lage en LO med dette fine bildet, men jeg måtte "vente" på de rette papirene og detaljene. 
I've been wanting to make a LO with this picture for a while, but I had to "wait" for the right papers and embellishments.

Det er ett bilde av meg og min kusine Lindsey, som er en helt nydelig person. Hun er tankefull, melankolsk, fargerik, verbal, morsom, alvorlig og eventyrlysten og hun har ett av de vakreste smil jeg vet om, men som ikke altfor ofte blir fanget opp på film, så dette blinkskuddet er jeg veldig glad i. ;) 
This is a picture of me and my cousin Lindsey who is such a gorgeous  person. She is thoughtful, melancholic, colorful, verbal, funny, serious and adventurous, and she has one of the most beautiful smiles that I know - it's just not all that often caught on film, so I really love this picture. :)








Jeg har virkelig kost meg her med masse lasercut chipboard, puncher, Prima blomster og Tim Holtz metall. 
I've really gone overboard with lots of laser cut chipboard, Prima flowers and Tim Holtz metal.




Jeg tok ett bilde av skrivebordet mitt midtveis i prosessen, og lurer noen ganger på hvordan det kommer herfra til det ferdige resultatet, men det funker hver gang! :)
I took a picture of my desk somewhere in the middle of the creative process, and I sometimes wonder how I go from this to the finished result, but it seems to work every time! :)


I'm entering this LO in the following challenge:
Papirdokkene - Alt er lov

Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia


tirsdag 23. april 2013

Verdens beste mamma!

Mamma hadde bursdag på samme dag som mellomste trollet i nabohuset, så da ble det selvsagt ett kort til henne også. Jeg kjenner blå/gule farger gjør meg glad! 
Mom's birthday was the same day as one of the neighbor boys, so I had to make her a card too. I feel that these blue and yellow colors make me really happy.


Det lekre bildet kjøpte jeg fra Strömstad Scrapbooking i en pakke med mange motiver som er utrolig fine å bruke på kort og jeg gleder meg til å lage flere.
Blomster fra WOC, stjerner laget med Spellbinders dies og kantpunch fra Martha Stewart med stjerner på. Herlige Glitz papirer som jeg bare ikke blir lei av.

I bought this beautiful picture from Strömstad Scrapbooking in a set with lots of pretty pictures. So easy to use on cards and I can't wait to make more.
Flowers from WOC, start made with Spellbinders dies and an edge punch from Martha Stewart made the star edge. Lovely Glitz papers. Text says "Worlds best mom"

I'm entering this card in the following challenges:
Kort o Mania - Utfordring #84 Vår


Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia



Minste trollet...


Neste kort var til 
9-åringens lillebror, som ble 6 år noen dager senere. 
Her brukte jeg Poppydesigns designpakker fra Panduro av Vibeke Spigseth og kortet ble kjempekult! Skikkelig vårlig og fint!
The next card was for the little brother next door, who turned 6 a few days later. I used Poppydesign paper stacks by Vibeke Spigseth and the card turned out so cute! So springy and sweet!




I'm entering this card in the following challenges:
Crafty Ribbons Challenge - Pink and green
Card Mania Challenges - CMC #19 Bildeinspirasjon
Addicted to Stamps and More - Anything Goes


Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia

Mellomste trollet...

Så begynte april og bursdagsrushet blandt familie og venner. 
Now it's April and a rush of birthdays among family and friends.

Jeg begynte med ett kort til 9-åringen i huset ved siden av og lagde det litt maskulint og tøft. 
I started out with a card for the 9-year old boy next door, and made it both masculine and tough.




Brukte Tim Holtz "Old Jalopy" og "Weathered Clock" dies, Tim Holtz papirer og billett. Laser chipcoard hjul fra FX (?), gammel tag fra et klesplagg, craftlomme inni til penger som jeg tror er fra Melissa Frances og bokstaver fra American Crafts. 

Used Tim Holtz dies "Old Jalpoy" and "Weathered Clock", Tim Holtz papers and ticket. Laser chipboard from FX, an old tag from a pair of jeans, craft pocket from Melissa Frances (I think) and letters from American Crafts.

I'm entering this card in the following challenges:
Card and Scrap - Brug dies
Addicted to Stamps and More - Anything Goes


Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia


mandag 22. april 2013

Et lite stykke kjærlighet

Dette lille bildet lagde jeg i pur glede da jeg endelig hadde fått tilbake skapertrangen og hadde sååå lyst på noe nytt å henge på veggen. 
Jeg har laget en del store bilder med utgangspunkt i Tim Holtz sine lerret på 12"x12", men så kom disse små som med fire lerret tilsammen danner 12"x12" og jeg digger de! 

i made this little picture in pure joy of finally getting my creative juices flowing again and I really wanted something fun to hang on our wall. 


Igjen så brukte jeg en av mine favorittrammer fra Tattere Angels, en tag fra Chill of Norway, roseknopper fra WOC, og masse herlig Prima.
I've used one of my favourite  white frames from Tattered Angels, a tag from I Chill of Norway jacket, rode buds from WOC and lots of wonderful Prima.

Bildet ga meg skikkelig vårfølelse og jeg tro like gjerne til med puter, duk og blomster i samme fargeskala i stuen! 



Takk for at du tittet innom!/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia


torsdag 11. april 2013

LO; Magiske Norge

Endelig har jeg fått igjen skapertrangen og laget en LO med ett bilde jeg liker godt; utseilingen fra Molde mot Kristiansund på tur med Hurtigruta i 2007. 

I finally started to feel creative again and made an LO with a picture I really like; sailing out from Molde on Hurtigruten in 2007.

Magisk er den eneste beskrivelsen som passer!
Magical is the only word that describes it!

Jeg har lekt meg med PanPastels, knapper, papirer fra Maja Design, sommerfugl fra Prima og blomster fra Prima, Kort&Godt og WOC, men ellers så rent som mulig. Digger resultatet og måten bildet popper ut.

I've played around with some PanPastels, buttons, papers from Maja Design, Prima butterfly and flowers from Prima, Kort&Godt and WOC, but mostly I tried to keep it as clean as possible. 
I love the way the picture pops out.







Takk for at du tittet innom/Thank you for stopping by!
Klem/Hugs Celia